Važnost kontrole kvaliteta i manji saveti
Industrija proizvodnje
odeće je vrlo veliki mehanizam na putu od sirovine do kupca. Preko trgovina
roba dolazi do krajnjeg kupca, običnog čoveka, i to svuda u svetu. U današnje
vreme kada iz udobnosti svoje fotelje možemo da naručimo garderobu sa drugog
kraja sveta, niko ne toleriše tuđe greške a pogotovu kada ih plaća sopstvenim
novcem. Uzmimo u obzir i zakone o zaštiti potrošača koji dozvoljavaju zamenu
lošeg ili oštećenog komada.
Zbog svega ovoga kupci i
trgovci na svaki mogući način izbegavaju nezadovoljavajuće komade. Za sopstvene
pare, kupci su vrlo svesni kvaliteta.
Na šta treba obratiti
pažnju pri kontroli? Ovaj tekst se odnosi na proizvođače. Kvalitet mora biti utkan
u sam proizvod i ne postoji način da se kasnije nadoknadi. Svest o kvalitetu
gotovog proizvoda mora biti prisutna tokom celog procesa proizvodnje. Svaki
radnik na svom radnom mestu mora kontrolisati komad koji mu se nađe u rukama. Ako
takva svest ne postoji tokom celog procesa proizvodnje, to dovodi do mnogih
komplikacija kasnije:
- povraćaj gotovog komada
zarad jedne od prvih faza rada,
- popravke komada
usporavaju trenutnu proizvodnju,
- kod mnogih dovodi i do
produženog radnog vremena da se ne koči današnja proizvodnja zbog jučerašnje,
- povraćaj robe od kupca
zbog sitnih detalja,
- gubitak kupaca zbog
sitnica,
- loše motivisani radnici
zbog česte popravke komada,
- cena proizvodnje raste
zarad ignorisanja kvaliteta radi kvantiteta.
Naručioci posla, posebno
izvoza su jako obazrivi. Obično se cela isporuka kontroliše metodom slučajnog
uzorka. Iz više komada, pa čak i od stotinu komada (pri većim poslovima),
dovoljno je da jedan ima pogrešnu etiketu ili nijansu između rukava ili pak
odstupanje od tabele mera pa da čitava isporuka propadne.
Kako sprečiti ovakve
slučajeve? Nije moguće da se proizvedu 100% ispravni i identični komadi. Finalna
kontrola je najvažniji vid kontrole i pored dobre svesti o kvalitetu, od strane
svih zaposlenih, imaćemo maksimalne rezultate.
Dozvolimo kontrolu na
svim nivoima:
- kontrola materijala,
- kontrola kvaliteta
krojenja, iskrojenih delova, šablona…,
- kontrola procesa
šivenja,
- kontrola obrađenih
delova (medjufazna pegla, pranje, sušenje…),
- kontrola gotovog
proizvoda,
- kontrola pakovanja
gotovog proizvoda.
Nije potrebno imati
kontrolora u svakom odeljenju već je potrebno da makar jedan čovek u fazi zna
šta se od te faze rada očekuje i da kontroliše kako sebe tako i druge. Taj
čovek ne mora biti proglašen kontrolorom već ga treba smatrati odgovornijim od
ostalih što treba i drugima naglasiti. Svakako da kada je reč o kvalitetu naš
najveći saveznik je svest radnika. Svest o kvalitetu treba biti kolektivna i
moramo se konstantno na to podsećati.
Коментари
Постави коментар